Kako izbrati domensko končnico?

Kako izbrati ustrezno domensko končnico?

starbirth, 4. 8. 2022

Ime domene je ime, ki bo predstavljalo vašo spletno stran ali trgovino in si ga bodo zapomnili vaši uporabniki. A domena je sestavljena še iz domenske končnice, ki pa je pravzaprav enako pomembna kot samo ime. Ni vseeno, katero izberete, zato se izognite izbiri tujih nacionalnih končnic. Razen seveda v primeru, ko bo spletna stran namenjena tujim obiskovalcem in ne Slovencem.

Poznamo nacionalne domenske končnice, ki predstavljajo posamezne države, in generične domenske končnice, ki pa vsaka zase prav tako nosijo nek določen pomen in informacijo za spletnega uporabnika.

Bo vaša stran namenjena obiskovalcem iz Slovenije?

Če je temu tako, bo najboljša izbira slovenska nacionalna domenska končnica .SI. Seveda pa ni nujno, da se orientirate zgolj po tem. Čeprav gre za slovensko spletno stran, pa ima lahko tudi kakšno drugo domensko končnico, ki bo prav tako uspešna.

.si domenska končnica

Za spletno stran v slovenskem jeziku registrirajte domeno .SI.

Prva med vsemi je najbolj prepoznavna .COM. Če postavljate spletno stran za podjetje, ki se ukvarja s spletnimi storitvami, gre morda za spletno agencijo, si lahko omislite tudi domensko končnico .NET. Nevladne organizacije pa lahko posežete po končnici .ORG.

Ciljate na tuje spletne uporabnike?

V tem primeru boste v prvi vrsti gledali na domensko končnico .COM. Če bo vaša spletna stran namenjena posameznim tujim državam, pa boste zakupili tudi ustrezne nacionalne domenske končnice teh držav. Vseh morda ne boste mogli registrirati, saj obstajajo določeni pogoji, kdo jih sme in kdo pač ne.

Tudi na tujem si lahko pomagate z domensko končnico .NET ali .ORG, vse bolj priljubljena pa je tudi končnica .EU, ki seveda zajema spletne uporabnike s področja Evropske unije. Domenske končnice delimo na generične (gTLD) in na nacionalne (ccTLD). Strokovno se domenska končnica imenuje vrhnja domena.

Na voljo so tudi tematske domenske končnice

Se sprašujete, za katere končnice gre? Zadeva je že na oko popolnoma preprosta in razumljiva, saj s tematsko končnico spletnemu uporabniku hitro povemo, kaj ga na spletni strani čaka. Spletne trgovine imajo lahko denimo domensko končnico .SHOP.

Kakšne športne spletne strani si lahko omislijo domenske končnice, kot so .GOLF, .BIKE ali pa . TENNIS. Poznamo tudi končnice, kot so .PIZZA, .VINE, .LIFE, .ONLINE in še kar mnogo bi jih lahko našteli. A te domenske končnice se v večini primerov najbolje prilegajo angleškim domenam, ki nakazujejo, da je tudi vsebina strani na voljo v tem jeziku.