Želite blagovno znamko, pod katero ponujate svoje izdelke ali storitve, zaščititi pred ponarejanjem in preprečiti, da bi se z njo okoriščali drugi? Da bi bila vaša znamka zaščitena in se vam pri poslovanju ne bo treba ukvarjati z nevšečnostmi, je potrebna registracija blagovne znamke, s pomočjo katere si boste zagotovili, da bo s pravnega stališča nedvomno jasno, komu pripada ter v kakšni obliki.
Registracija blagovne znamke se opravi pri Uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino, kjer se velja najprej temeljito pozanimati o tem, ali je registracija znamke v obliki, kot jo želite, mogoča. Preveriti je treba, ali želenega imena, znaka in vseh drugih elementov blagovne znamke ne uporablja že nekdo drug – to je naloga vas, ne pa samega Urada. Nato lahko vložite vlogo sami ali pa za to pooblastite zastopnika (če ste slovenski prijavitelj oziroma podjetje), v kolikor želite poskrbeti za registracijo kot tujec, pa bo nujno, da najamete in pooblastite registriranega zastopnika.
Da bo registracija blagovne znamke stekla, morate oddati obrazec za prijavo (ki ga najdete na spletni strani Urada za intelektualno lastnino), poleg tega pa še nekaj dodatne dokumentacije: grafični prikaz znaka blagovne znamke (v več izvodih) in seznam izdelkov oziroma storitev, ki jih bo označevala blagovna znamka, če boste uporabili zastopnika, pa je treba dodati še pooblastilo. Seveda registracija blagovne znamke ni brezplačna, zato je treba priložiti tudi potrdilo o plačilu pristojbine za registracijo.
V kolikor vaša vloga vsebuje vse potrebno in ni ugovorov zoper registracijo oziroma razlogov za zavrnitev registracije, se registracija blagovne znamke uradno objavi v Biltenu za industrijsko lastnino. Takrat lahko začnete svojo blagovno znamko uporabljati kot registrirano, prav tako pa vam je na voljo koriščenje pravne zaščite, kadar pride do kršitev uporabe blagovne znamke s strani drugih.
Kolikšen pa je finančni vložek, ki ga terja registracija blagovne znamke? Strošek je odvisen od tega, v koliko razredov mednarodne klasifikacije se uvršča vaše blago oziroma storitev. Plačilo za tri razrede znaša trenutno 100 evrov, za vsakega nadaljnjega pa še 20 evrov. Poleg tega je treba plačati še veljavnost registracije, ki znaša za prvih deset let 150 evrov.
Če želite, da se opravi registracija blagovne znamke tudi za tujino, lahko za to poskrbite pri uradih v posameznih državah ali pa se odločite za mednarodno prijavo po Madridskem sporazumu (za več kot 80 držav podpisnic) ali pri Uradu EU za harmonizacijo notranjega trga, s čimer zagotovite registracijo za države s področja Evropske unije.