Izbira napačne domenske končnice lahko podjetje stane zelo veliko. Če boste izbrali domeno, ki ne bo primerna za trg, na katerega se s svojim poslom podajate, lahko pričakujete mnogo manjšo obiskanost spletne strani. In ker bo manjša obiskanost, boste prejeli tudi manj povpraševanj, v primeru spletne trgovine pa lahko pričakujete manj naročil.
Marsikateri podjetnik ob ustanovitvi podjetja sploh ne pomisli na to, da bi z izbiro domenske končnice lahko naletel na težavo. Le kdo ima pri vsej začetni birokraciji čas misliti še na takšno malenkost, kot je domena. Pa gre res za malenkost? Vsekakor ne. Kot že omenjeno, ima izbira domene lahko nepredstavljivo velik vpliv na potek poslovanja čez eno, dve, tri in več let.
Ste na začetku svoje poslovne kariere in razmišljate o registraciji domene .ORG? Potem je današnji prispevek za vas obvezen. Namreč, pisali bomo o tem, zakaj domena .ORG v vašem primeru najverjetneje ne bo ustrezna!
Prednosti in slabosti domene .ORG
Domenska končnica .ORG velja za 7. najpogosteje registrirano končnico na svetu. Po podatkih Verisign za zadnje četrtletje 2017 je registriranih 10,3 milijona domen s končnico .ORG, še eno leto prej pa jih je bilo registriranih 10,4 milijona.
Zdaj pa si za primerjavo oglejmo še najbolj priljubljeno končnico .COM. Po podatkih za zadnje četrtletje 2017 je teh registriranih kar 131,9 milijona, leto poprej jih je bilo 126,9 milijona. Opazimo lahko, da priljubljenost domen .COM narašča, medtem ko priljubljenost domen .ORG ostaja na isti ravni oziroma malenkost upada.
Če sklepamo po zgornjih podatkih, lahko ugotovimo, da ima domenska končnica .ORG več slabosti kot prednosti. Glavna prednost omenjene domenske končnice je, da je cenovno ugodna. Poleg tega pri Googlu zatrjujejo, da njihov iskalnik domeno .ORG obravnava povsem enako kot denimo .COM ali .NET. Prav tako velja omeniti, da je .ORG domena med uporabniki spleta dobro poznana.
Katere pa so torej slabosti, zaradi katerih vam registracijo domene .ORG odsvetujemo? Čeprav domenska končnica obstaja že zelo dolgo in jo vsi dobro poznajo, pa so se na .ORG domenah pogosto pojavljale nizko kakovostne spletne strani. Z njimi so upravljali predvsem spletni mojstri, ki so na takšen ali drugačen način želeli hitro zaslužiti. Posledično so danes .ORG domene deležne nižjega ugledat kot .COM in .NET in podobne.
Kdaj se vendarle odločiti za registracijo domene .ORG?
Registracija domene s končnico .ORG je smiselna v primeru, če na spletu želite predstaviti neprofitno, humanitarno, prostovoljno ali katero drugo obliko organizacije, ki ni gospodarske narave. Za gospodarske družbe oziroma za podjetja pa obstajajo primernejše domenske končnice, kot so denimo:
- .SI za podjetja, ki se želijo predstaviti na domačem trgu,
- .DE, .IT, .HR in druge državne domene za podjetja, ki ciljajo na specifičen tuji trg,
- .COM za podjetja, ki s svojim poslom želijo ustvariti globalno zgodbo.
Vse pogosteje lahko opazimo, da se podjetja odločajo tudi za tematske domenske končnice. Z njimi obiskovalcem sporočajo, s katero dejavnostjo se ukvarjajo. Med tematske domene uvrščamo končnice .SHOP, .ECO, .AGENCY, .CENTER, .TECH, .STUDIO in številne druge. Bi katera izmed njih bila odlična tudi za vaše podjetje?